DIY EKOLOGICZNY ODŚWIEŻACZ POWIETRZA

Zapraszam na nową stronę  

http://chronimysrodowisko.pl/

 

Mam dla Was dziś małe DIY – domowy neuralizator zapachów. Zapach idealnie nadaje się do lodówki, garderoby czy łazienki. Do jego wykonania wystarczy kilka składników, odrobina wolnego czasu i chęci.

pizap.com1502207aaaaaaaaaaaa1869771

Do zrobienia domowego odświeżacza powietrza będą Wam potrzebne:

  • Soda oczyszczona – dostaniecie ją w każdym sklepie spożywczym, polecam jednak zamówić w kilogramowym opakowaniu online bo jest dużo taniej. Przyda Wam się w kuchni i do produkcji domowych środków czystości.
  • Olejek eteryczny – zapach wedle uznania.
  • Pojemniczek – może być mały słoiczek, stara solniczka, plastikowy czy szklany pojemnik po kremie do twarzy.
  • Papier lub kawałek tkaniny – na zrobienie wieczka, jeśli pojemnik nie posiada.
  • Dekoracyjna tasiemka lub sznurek – do przymocowania wieczka.

 

20727219_1454884424594672_1031540189_o

Sposób wykonania:

Do pojemnika wsypujemy kilka łyżeczek sody oczyszczonej, dodajemy 20 kropli olejku eterycznego i mieszamy. Ja dałam  goździkowy bo taki miałam akurat na stanie (używałam go na ból zęba w ciąży). Jak będę u siebie w mieście kupię olejek różany i pomarańczowy.

Jeśli Nasz pojemnik nie ma wieczka robimy je z kawałka papieru lub tkaniny i mocujemy dekoracyjną tasiemką lub sznurkiem np. konopnym. Ja użyłam opakowania po odświeżaczu – żelowe kulki. Poszłam na łatwiznę bo wieczko miało już dziurki.

Co jakiś czas dodajemy do zapachu kilka kroplii olejku eterycznego, a raz na kilka miesięcy zmieniamy sodę na nową.

20706144_1454642394618875_1500374444_o

Sama soda oczyszczona pochłania zapachy, natomiast w połączeniu z olejkiem utrzymuje jego zapach i powoli uwalnia w przestrzeń.

Podoba Wam się pomysł na „zielony” odświeżacz powietrza? Może znacie jakiś inny przepis? Jeśli tak koniecznie się ze mną podzielcie.

 

14 Comments

Skomentuj

