SKÓRA Z ANANASA

http://chronimysrodowisko.pl/2017/07/24/skora-z-ananasa/

Eko skóra z liści ananasa czyli Piñatex to alernatywa dla skóry naturalnej. Materiał ten jest lekki, bardzo wytrzymały, oddychający i elastyczny. Można go farbować na dowolne kolory i uzyskiwać wiele faktur. Warto wspomieć również, że jest tani i biodegradowalny. Do jego produkcji nie są używane żadne chemikalia niebezpieczne dla środowiska. Na pomysł ananasowego insteresu wpadła hiszpańska projektantka Carmen Hijosa.

pineapple-1436101_1920.jpg

Liście ananasa to produk uboczny ich uprawy. Wykorzystanie ich do produkcji eko skóry sprawia, że owoce wykorzystywane są w całości bez generowania odpadów. Rolnicy dzięki pomysłowi projektantki uzyskują  dodatkowy dochód z czegoś co kiedyś stanowiło duży problem. W procesie produkcji anansowej skóry powstaje biomasa z kórej otrzymujemy nawóz organiczny.

„Włókna z liści ananasa pozyskiwane są przez rolników na plantacjach, zanim liście zostaną rozłożone warstwowo i pocięte. Następnie włókna są poddawane procesowi, który zmienia je we włókninę. Co ciekawe produktem ubocznym jest biomasa, która może być następnie przekształcona w nawóz organiczny. Dzięki temu rolnicy mogą czerpać z produkcji dodatkowe korzyści finansowe” – mówiła w jednym z wywiadów Carmen Hijosa.

Liście używane są do produkcji butów, etui , torebek, plecaków i innych dodatków. Produkty z Piñatex znalazły wielką rzeszę swoich zwoleników, popyt na nie ciągle rośnie. Szczególne zaineresowanie wzbudzają wśród wegan wrażliwych na los zwierząt.

Piñatex to wolny wybór od okrucieństwa zwierząt hodowanych i zabijanych w celu pozyskiwania naturalnych skór.

W Polsce ananasowe dodatki można kupić w sklepie z wegańską modą w Katowicach prowadzonym przez Ele Lelek. . Kobieta jest weganką, unika jedzenia i innych rzeczy pochodzenia zwierzęcego. Sklep posiada też sronę internetową, gdzie zakupy można zrobić online. Część dochodu ze sprzedaży przeznaczana jest na pomoc potrzebującym zwierzakom. Ela dodatkowo prowadzi bloga o wegańskim stylu życia, warto tam zajrzeć i dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy .

Link do sklepu:

https://vegemoda.pl/

Ja jestem pozytywnie nastawiona do skóry z liści ananasa i sama myślę o zakupie eko torebki. Najbardziej spodobała mi się zwykła czarna kopertówka. Uwielbiam prostotę i minimalizm ❤

https://vegemoda.pl/sklep/damskie/kosmetyczka-unisex-pinana-bag-black/

Torebka kosztuje około 200 zł. Nie jest to wygórowana cena, patrząc na jej wysoką jakość i pomoc zwierzętom.

Co myślicie o tej ananasowej modzie? A może wolicie skórę naturalną?

21 komentarzy Dodaj własny

  1. Niesamowite. Nigdy wcześniej o tym nie słyszałam, ale to właściwy kierunek. Oby się upowszechnił.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dobrze, że zawitało to już do Polski ❤

      Polubienie

  2. Magda pisze:

    ciekawe, nie wiedziałam o tym

    Polubione przez 1 osoba

    1. Coś z niczego ❤

      Polubienie

  3. Paula pisze:

    Zdecydowane NIE dla skóry natularnej. A o tej ananasowej nie słyszałam! Coś z niczego to naprawdę fajna sprawa i cieszę się, że jednak gdzieś tam na świecie istnieją też mądrzy ludzie 😀

    Polubione przez 1 osoba

    1. Też jestem na nie dla skóry naturalnej 🙂

      Polubienie

  4. Nina pisze:

    Pierwsza słyszę o tym 😃

    Polubione przez 1 osoba

  5. Daria pisze:

    O kurcze, jestem mega zaskoczona 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Mam nadzieje, że pozytwnie 🙂

      Polubienie

  6. paulinamatysiak pisze:

    Nigdy nie słyszałam o wykorzystywaniu liści ananasa do produkcji torebek czy innych dodatków. Wygląda niesamowicie. Ciekawe jak z trwałością?

    Polubione przez 1 osoba

    1. Liście ananasa są poddawane specjalnej obróbce, materiał jest bardzo trwały 🙂

      Polubienie

  7. anek73 pisze:

    Bardzo ciekawy pomysł – nawet przez myśl mi nie przeszło, że można wykorzystać coś takiego! Super!

    http://przystanek-klodzko.pl/

    Polubione przez 1 osoba

    1. Wszystko można jakoś wykorzystać 🙂

      Polubienie

  8. Jestem w szoku. Nie wiedziałam, że skórę ananasa można wykorzystać w taki sposób.

    Polubione przez 1 osoba

  9. Fame Name pisze:

    Ja właśnie szukam eko sklepów i powoli mi się udaje odnajdywać perełki. 🙂 Cieszę się, że VegeModa może być moim kolejnym przystankiem. 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Warto tam zajrzeć, może coś Ci się spodoba.

      Polubienie

  10. Mynio pisze:

    No nieźle, ale ciekawostka. Oby weszło na stałe. Bardzo fajna sprawa.

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz